woensdag 26 februari 2014

Persvrijheid?

Gisteren is er toch wel enige druk op mij uitgeoefend om de laatste wedstrijd ook op papier te zetten. Ik dacht dat ik in een vrij land woonde, waar de pers onder normale omstandigheden zijn werk zou kunnen doen. Een land waar eerste klas journalisten worden geprezen in plaats van bedreigd. Een land waar je op je gemak een stukje kan schrijven, wanneer het jou uit komt…

Helaas is dit niet het geval is. De belangen zijn dan ook groot, de inzetten nog groter en mijn fantasie is het grootst. En aangezien onder druk ook ik vloeibaar word, hierbij het verslag.

Zaterdag 8 februari. Alkmaar Guardians op het programma. Eerste kwart gingen the Challengers goed van start. Met name Michiel Bekman wist het netje goed te vinden van achter de driepuntlijn. Inside liep het iets minder soepel, omdat de tegenstander het nodig vond een ieder in de bucket hardhandig er uit te werken. De scheidsrechters vonden dat allemaal wel prima en zo geschiedde.
Op zich niets aan de hand, maar er waren nog 3 kwarten te spelen… voel je hem aankomen?

Inside de bucket leek het zo nu en dan op een K1 gevecht, en de scheidsrechters konden het allemaal wel waarderen. Zodoende moesten de Challengers al schietend de punten binnenharken, maar na het eerste kwart liep dit voor geen meter. Normaal gesproken het sterkste wapen, nu net aan een waterpistooltje.

Alkmaar Guardians speelde simpelweg een goede wedstrijd. Verdedigend waren ze scherp. Inside bakten ze er ook niet veel van, maar van buiten werd werkelijk waar alles raak geschoten. Er was ook niet 1 speler die het op zijn heupen had, het hele team schoot raak. Mijn complimenten, ze waren gewoon beter.

Resultaat: geen punten in de pocket, maar wel lekker twee weken geen wedstrijd.

Opvallend detail: Wouter Voskamp 3 punten. Is dat veel? Is dat weinig? Ik zou zeggen veel, want hij was er namelijk niet... Erg vervelend ook voor Frits, die onze opa net met 1 punt was gepasseerd in de statistieken. Je hebt weer een achterstand van 2 vriend… succes
Uitslag: wij: 55 zij: 63

Wie scoorde er?

Prutser, score: 3
Dre, score: 14
Opa Uranus, score: 3
Becks, score: 16
Fredje, score: 10
Vissie, score: 8
Sumo, score: 1

Geen opmerkingen: